11+1 fígl pro lepší metabolismus

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Metabolismus je základním předpokladem úspěšného snižování hmotnosti i bezproblémového udržení si dosažené váhy.

  • Jezte u stolu a nenechte se rušit! Je to obligátní a neustále omílaná informace, ale opravdu má něco do sebe. Výzkumy dokazují, že lidé, kteří se stravují ve spěchu nebo si svou porci jídla donesou k televizi, snědí mnohem více, než by měli.
  • Smějte se z plných plic! Škoda, že kolem nás pořád chodí tolik zasmušilých lidí. Upřímný smích přitom dokáže zázraky. Už 10 minut takového smíchu denně pomáhá spálit nějakou tu kalorii, povzbudit metabolismus, promasírovat bránici, břišní svaly, a tudíž i všechny důležité orgány, které se nacházejí v dutině břišní, a v neposlední řadě zvedne náladu vám i lidem ve vašem okolí.
  • Nezapomínejte na vápník! Proč? Protože napomáhá štěpení tuků. Nemusíte se prolévat mlékem, báječné zdroje vápníku najdete i v jiných potravinách  (např. v máku, sardinkách, petrželové nati, chia semínkách nebo parmezánu). Vápník je ideální konzumovat večer – v tuto dobu se nejlépe vstřebává.
  • Cvičte nalačno – ovšem pozor, žádný silový trénink ani nic, co by z vás vysálo i duši. K rannímu cvičení se hodí klidnější sporty, jako jsou jóga, pilates, speciální meditační cvičení zaměřená na hluboký dech a stará dobrá rozcvička z osmdesátek (kliky, dřepy, sedy-lehy, …). Před cvičením vypijte sklenici vlažné vody s citronem a špetkou skořice.
  • Vejce a vy! Vařená vajíčka se zeleninovou oblohou nebo ovocným salátem jsou ideální snídaní, bohatou na bílkoviny. Uhlovodany z vajec dodávají tělu energii celé dopoledne, zajistí dlouhodobý pocit sytosti. A o prospěšnosti bílkovin snad ani nemusím psát!
  • Pijte zelený čaj. Kvalitní zelený čaj obsahuje nejen kofein, ale také druh antioxidantu, který pomáhá zrychlit látkovou výměnu – pravidelným pitím prý až o 20 %! To potvrdit nemůžu, ale z vlastní zkušenosti vím, že je blahodárný na zažívání a zkrátka výborně chutná!
  • Nebojte se sýrové revoluce! Jestliže jste doteď holdovali klasickým kravským sýrům, zkuste je nahradit těmi kozími (nebojte se, všechny „jako koza“ nesmrdí :)). Mají prakticky stejné množství blahodárných látek, ale na rozdíl od kravských sýrů obsahují téměř o polovinu méně kalorií.
  • Buďte na tučné! Tím nemyslím chleba se sádlem, ovar a hromadu chipsů večer k televizi. Náš organismus tuk potřebuje, je pro nás dokonce životně důležitý. Bez něj by například nemohl vstřebávat velkou část vitaminů a minerálů. Zaměřte svou pozornost na zdravé tuky. Najdete je například v krůtím masu, rybách, lněném a olivovém oleji, vejcích, výborným zdrojem tuků jsou také ořechy.
  • Snídejte! Proboha vás prosím, přestaňte remcat, že nemáte čas, vyhraďte si 15 minut každé ráno a nasnídejte se! Já jsem to dlouhé roky nedělala – tak jako spousta dalších lidí – a přivodila jsem si zpomalený metabolismus. A řeknu vám, znovu ho rozeběhnout, to není záležitost dnů, ale měsíců! Snídaně vám dá energii a perfektně vás nastartuje. Šmitec!
  • Zamilujte si skořici. A přidávejte jí, kam jen to jde. Stačí dvě tři špetky denně, ne víc než půl čajové lžičky. Skořice urychluje metabolismus, prohřívá organismus a tiší nervy. Báječná kombinace!
  • Cvičíte během dne? Třeba během pauzy na oběd? Proč by ne. Ale mějte na paměti, že usednout ihned po cvičení zpátky do křesla je holý nerozum. Prudký pokles aktivity sníží efekt cvičení na minimum, proto se cestou z fitka alespoň patnáct minut procházejte – prodloužíte tak kýžený proces štěpení tuků…
  • A samozřejmě: milujte se! Dvacetiminutovým sexem lze spálit až 150 kcal, navíc spouští uvolňování hormonu urychlujícího metabolismus. Proč jsem si tenhle fígl nechala na závěr? Protože statistiky říkají, že průměrný Čech si užívá sexu 15 minut. Ale já si myslím, že si to pánové stejně trošku přibarvili, takže těch spálených kalorií zase tolik nebude… :))
Sdílet.

O autorovi

Zanechte odpověď